Thursday, March 13, 2008

terlambat update!

Salam semua. Aku tak sempat nk cite kt korang pe yg tejadi pd Sabtu lepas 8hb Mac.Hari mengundi..aku pon tak tau nk citer cam ne tp aku bg ringkasan je la..Seminggu seblum PRU (Pilihan Raya Umum) aku n adik aku dh pacak bendera bulan n PKR kt dpn umah. so umh dpn aku kosong tp seblah tu uncle BN.. pas2 jumaat seblum ari mengundi tetiba pagi tu penuh dh bendera dacing ni dpn umh aku..hanya dpn umh aku je yg ader..kt umh org lain takde..yg ader pon jiran2 yg myokong BN, PKR n Pas.. so aku pon rilek je la ..biokan jer... sbb umh aku ada bendera biasa je.. tak de la kain rentang cm dorang ni... bawah ni aku sempat snap gmbr kejadian dpn umh aku.

Pagi mengundi tuh 8.45 pagi aku n adik aku g pusing satu kelana jaya sambil bawak bendera PKR.. ntah knp kami rasa bsemangat sgt..semua tempat mgundi (skolah2) kami lalu..kami saja je lalu 'barung' BN dan 'barung' PKR/PAS.. so org2 BN tgk je dgn bebulu..hehe..saja je bakO..tp ader gak yg lambai2...sbb nyer org2 situ gak..yg best bila smp ke tmpt org PKR/PAS... riuh dgn hon2..dlm pjalanan tuh pun ramai gak yg bg hon tanda sokongan..cina pon ader gak bg tunjuk tanda bagus.. syok gak skali skala bt keje gilos nih..

Berkait pada cite org dpn pasang kain rentang besO2 tuh... tau tak yg uncle ni awl2 lagi time tghari dia dh cabut kain tentang tu sume... aku pon pelik gak nape eh?? rupanya dia dh tau yg BN akn jatuh..Esok pagi nye bendera uncle tuh yg paling tunggi pon ilang..abis sume d cabut.. kosong... smp skrg ni umh aku stil lg ader bendera PAS/PKR yg terus gah.. buat masa ni la.. hehe...

Malam ...sambil menunggu keputusan ..lambat sgt aku g la isi minyak dlu.. sedang aku isi minyak tetiba ader pakcik tuh dtg kt kaunter jerit2..'cept2 balik..sharizat dh kalah ni'.. aku pon cepat2 la isi minyak bagai tros lik umah.. aku,mak aku, adik aku semua tengok keputusan. Time menunggu tuh cm tgk perlawanan bolasepak plak..ader yg meneng jer kami bersorak mcm satu gol telah djaringkan.. hehe.. bersorak ALLAHUAKBAR!!


ni la kain rentang yg d pasang dpn umh aku..
my bro



ni bukti aku yg pegang


penah tgk tak signboard nih?

hehe..sempat gak amik tuh



1 comment:

Zeq said...

ehem.. kem slm kt menteri beso baru eh... ;)