Wednesday, April 09, 2008

TAG punyer haLz !!

Aku telah di TAG oleh Mr. Kai & Ms.Heli....

5 perkara aku kena citer sepanjang 28 thn aku idop d muka bumi nih.
(sebelum pupus..wakakaka..)
Sbenarnya lebih dari 5 benda terbaik atau kenangan yg berlaku dlm idup aku..tp sbb nk 5 je.so aku letak je la 5 tuk korang.

1st – Aku accident tahap cipan. Separuh kereta kancil aku hancuss bahagian depan kerana bertembung dgn sebuah wira (india mabuk) pada jam 3.00 pagi.. time tuh aku masih jiwa remaja..al maklumla baru dapat kereta hadiah dari arwah ayah aku kerana dapat keputusan yg cemerlang dalam SPM..time tu kena di kawasan kg.melayu subang..nak anto kawan aku balik umah.. aku pon nk dkt sebulan gak tak bwk keta sbb masih terpinga2..tp sib baik aku tak cedera teruk n tak masuk spital pon.. tp kena bebel n kena kurung la oleh parents aku.. tak leh kuar malam lagikk.. xpe la..pengajaran tuk aku gak.. miss my little kancil BFB 453.. huk..huk..sob..sob..sob..

2nd- Aku dengan bangga nya ..hehe.. dapat gak akhirnya aku graduate Diploma Computer Graphic & Design..time aku grad kat UM tuh yg bg adalah Prof. Ungku Aziz.. so time tu mmg la bangga siot.. hehe..lepas dh abis blaja tuh nk cri keje punya la susah..hampeh tol.. niat nk smbg blaja tuh ader tp smp skrg ni ha niat tuh tak tertunai lagikk... adeh..

3rd- Sedih..tak leh nk ingat selalu..nanti aku lemah..murung.. n aku akan sakit kalo ingat benda nih.. Aku kehilangan Nenek yang menjaga aku sejak kecil.. : ( dan juga kehilangan Ayah tersayang..ermm.. tak nak ingat lah.. sedih ar.. aku rapat dgn dua2 nih.. Nenek aku sakit tua..ayah aku sakit jantung.. (sakit tgk perangai aku yg nakal ni kot)..so sekarang ni aku dh kurang mdapat kasih sayang tau.. (bt lawak plak.).

4th- Aktiviti mencergaskan badan dan tulang ni aku tak leh lupa gak..pegi expedisi 4x4 di Gua Musang ..pastu berakit menyusuri sungai masuk hutan orang asli di Gua Musang, Kelantan.time ni aku kerja kt Pejabat Kuala Langat, Banting.. Pastu aku penah mendaki Gunung Nuang bsama team time aku kerja kat TM Net dulu.. yang satu trip yg aku buat ni mmg aku tak leh lupa la.. Aku dgn cidot a.k.a kawan baik aku ni... teringin sgt la nk pegi ke Pulau Redang, Terengganu.. hanya berbekalkan beg di bahu, rm300 sorang di poket dan tiket bas ke Marang kami pn meneruskan perjalanan tanpa memikirkan masa depan..ahakss..kami pegi ari Jumaat.. lik ari Isnin..tido di 3 tempat..mlm ptama tdo umh org..ala ala homestay la ni.. pastu sok pg suh pakcik ni anta kami ke jeti Merang tuk ke Pulau Redang.. kami pakai belasah je kalo korang nk tau..tak de tiket bot..kami pi bli terus kt jeti..sib baik ader..sorang RM40 plak tu.. mahalzzz.. sampai kt Pulau lepas 45 minit naik bot..lepas dh tgk sekumpulan dolphin..setelah nk dekat mabuk aku ni.. hehe.. tau tak bot kami naik ni kira yg paling murah la..so time nk mdarat tu ..hehe..takde jeti..kami semua turun tengah laut tuh.. rasa cm pelarian vietnam plak..kah..kah..kah.. hampeh tol ..terpaksa lipat kaki seluar setinggi mungkin....kami pusing satu pulau dgn kaki yg tak berdarah..hehe.. pusing2 nk cari hotel yg murah.. at last dpt la.. ok la tuk tdo satu malam je..bilik tu ader 3 katil single..dengan harga RM80 (bilik sahaja).. so malam tuh kami mmg seronok kerana dpt kenal dgn sorang mamat ni yg keje kt salah satu Hotel .so dia la yg bwk kami jalan2 tempat2 yg org kata fav la..malam tuh aku ingat lagi ader konsert AF3..tak ingat minggu ke berapa..tp sbb nk tgk sgt..mamat td ajak kami g ke kantin empat pekerja2 hotel..so ..layan siot lepak situ..yg masalah kami sepanjang berada di perantauan ni ialah duit..haha..hotel dh la xde oder mkn so kami cri ar makanan sendri.. makan tengah hari dh la RM15 seorang... hanya dihidangkan nasik dengan ketam kecik2..cm ne nk mkn? Dh la mahalzz.. mlm tu mkn burger RM4.50..padahal burger biasa je..Cuma di letak sengkuang..padahal kat papan tu tulis Cheese burger..hairan....hmmm.
Esok nya Ahad kami pulang smula ke jeti Merang n tido semlm ..sok nye Isnin dh balik.. lepas dh buat kajian.. Kaedah..sebab..kesimpulan..akibat..segalanya lah.. so aku pon terfikir lain kali plan betul2 maa... tp bila fikir balik..cm ne ye aku dgn cidot leh redahhh benda ni dengan selamba kodok.. ingat2 smula..ketawa sendiri..

5th- Hehe.. (asyik gelak je la..) ni mesti korang suke.. kenangan last ni.. biarla aku ckp yg aku berasa bangga n berbesar hati ditambah dengan seronok dapt kenal dengan korang..korang..korang..dan korang semua sekali yg aku kenal sama ada dekat jauh..slalu jumpa..jarang jumpa.. Fan club2..bloggers..yang baca entry ni..yg TAG aku (hehe..) semOga pkenalan kita bkekalan hingga ke akhir hayat (ceewahh)..tanpa korang siapa la aku ..hehe..

~~ XPDC 4x4 ke Gua Musang~~

~~thanks 4 da memories (berakit d Gua Musang)~~

Dengan ini aku mengumumkan calon2 yang aku nak TAG pulak....(hehe..)

MYTHO
ZAM ‘narutO’
SACHIKUGA
ELEZA 737
KECU

Selamat bercerita !!!

mytho said...

hampehs mu. saje je nk ltk name ak kan ...
mu tggu r sampai akhir thn ni. nnt ade r.

sachikuga said...

ayak..
2 owg tag wa...
later i uat eyh..
bz gilos skg neh... ;)

Hudd Pique Lovato said...

myth- ko nk bg aku adiah pe..best nyer ni..dh lame tak dpt adiah ni.hehe...

effa- haha..xpe pelan2 kayuh..

kai said...

HIK HIK HIK
NI BTOL PUNYE CITE..
KEKEKEKEKE...

Hudd Pique Lovato said...

betol betol ma.. talak tipu punye..real n relax..hee

sachikuga said...

ehehehe...
wokeh..bereh2 :)

eleza737 said...

aiyakk wa kenaaa...

Yaya said...

sama la suka gelak gak

durian tu sedap nye hudd
ishhhhh ni nak pekena deghoyan nehhhhhhhhh

Hudd Pique Lovato said...

effa- mane? cpt ar..x sabo nk bc neh..

eleza- hehe..budak cute nih..byk citer nmpak? pe susah? senang je tgk...

aleeya- hehe..durian tuh nampk je sedap..sy pon tetipu gak..bila dh bukak..hampeh..durian hutan org asli tawar lewer..xsdap langsong!!!